پرخرجترین عروسی
بهترین ها را بدانید
نگارش در تاريخ شنبه 11 آبان 1392برچسب:, توسط اصغر بیگدلی

 

برگزاری این مراسم ۱۰ روز طول کشید. عروس، تیرونش دی‌بابا برنده ۲ مدال طلای دوهای ۵ و ۱۰ هزار متر زنان در بازی‌های المپیک پکن و داماد، سیهینه دارای ۲ مدال نقره المپیک در دوی ۱۰ هزار متر المپیک است. بخشی از مراسم جشن نامزدی در تالار بزرگ شهر بود.مراسم عروسی از خانه داماد آغاز شد. براساس سنت رایج در اتیوپی، شماری از مردان خانواده داماد او را تا خانه عروس همراهی کردند.

داماد سوار بر یک لیموزین گران‌قیمت بود. در خانه عروس، شمار زیادی در انتظار داماد بودند و پس از آن کاروان عروسی به یک هتل ۵ ستاره آدیس‌آبابا رفت تا عروس و داماد ناهار را آنجا صرف کنند. بعد از ناهار کاروان عروسی به میدان بزرگ مسکل‌ (Meskel) رفت. در آنجا و خیابان‌های اطرافش ۵۰۰ هزار نفر از زوج جوان استقبال کردند و جشن باشکوهی آغاز شد.آنها یکصدا برای دی‌بابا و سیهینه، سعادت و خوشبختی در زندگی مشترک آرزو کردند.مراسم شام در یک هتل ۵ ستاره دیگر برگزار شد که هزار مهمان ویژه داشت. هر روز از مراسم عروسی، برنامه‌های خاص خود را داشت.

روز پنجم، ۲۷ اکتبر، عروس و داماد به همراه ۱۶ نفر دیگر به کاخ ریاست جمهوری رفتند و شام را مهمان رئیس‌جمهور اتیوپی بودند. روز بعد، مراسم عروسی در منزل باشکوه خواهر عروس ادامه یافت. خواهر دی‌بابا نیز دونده بود و در المپیک ۲۰۰۴ آتن، مدال نقره دوی ۱۰ هزار متر زنان را به گردن آویخته بود.

روز ۳۰ اکتبر نوبت به خانواده داماد رسید که مراسم عروسی را ادامه دهند. در این روز عروس و داماد مهمانان سرشناسی از جامعه ورزش اتیوپی داشتند که مشهورترین آنها هایله گبرسلاسی، رکورددار دوی ماراتن جهان و دارنده ۶ مدال طلای المپیک و جهان در دوی ۱۰ هزار متر بود. گبرسلاسی پشت میز پیانو نشست و قطعاتی را به افتخار عروس و داماد نواخت که شادمانی و تعجب مهمانان را به دنبال داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: