بهترین گوشی موبایل 2013
بهترین ها را بدانید
نگارش در تاريخ شنبه 11 آبان 1392برچسب:, توسط اصغر بیگدلی

آیا به دنبال خرید بهترین گوشی در سال ۲۰۱۳ هستید؟ می خواهید چهار هسته ایی با بهترین برنامه های کاربردی باشد، یا با بهترین صفحه نمایش لمسی را داشته باشد؟ در اینجا به بررسی تلفن های هوشمند که شما به دنبال آنها هستید می پردازیم و چند نمونه از تلفن های هوشمند با سیستم عامل های مختلف را معرفی می کنیم تا به تصمیم گیری شما در انتخاب تلفن مورد نظرتان کمک کند. لازم به ذکر می باشد که ممکن است بعضی از مدل ها در سال های قبل معرفی شده باشند ولی باز هم به خاطر امکانات و کیفیت می توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

1- Samsung Galaxy Note 3 N9005 ( امتیاز ۹.۷ از ۱۰) قیمت حدود ۲میلیون و ۱۰۰ هزار

فبلت ها نیاز به افرادی با دستان بزرگ دارند و حتی برای چنین افرادی نیز برخی مواقع کمی سنگین به نظر می رسند. به همین دلیل مشخصاتی همچون وزن و عرض در چنین محصولاتی از مشخصات مهم به شمار می روند. اکنون باید گفت که Galaxy Note 3 سبک وزن ترین فبلت این دسته به شمار می رود.

نیازی به گفتن نیست، نوت ۳ دارای سه برتری در بخش وبگردی دارا می باشد. آن نه تنها سریع است، بلکه واکنش اپلیکیشن مرورگر به ناوبری و ورودی ما بسیار خوب است، بدون تاخیر. صفحه وب در حالت تمام صفحه باز می شود، در نتیجه سراسر صفحه نمایش احاطه می نماید، که یک افزونه عالی است. ما همچنین به اصلاح حالت Reader علاقه داریم، که تمامی محتویات غیرضروری تخلیه می کند، تنها متن و برخی تصاویر برای خواندن آسان مقالات طولانی نیز حذف می کند.

در پشت دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور BSI و تثبیت کننده تصویر دیجیتال، همراه با فلاش CRT LED (کلمه CRT مخفف شاخص رندرسازی رنگ) سطح بالا دیده می شود. این دوربین در مجموع در تولید رنگ های بسیار دقیق در زمان استفاده توانا است.

ن دستگاه می تواند ویدئوی با رزولیشن ۴ هزار پیکسلی (4K) ضبط نماید. آن 3840x2160 پیکسل است، به این معنا که با تعداد پیکسل های بومی از دستگاههای جدید، مثلا تلویزیون های 4K مطابقت می نماید. اندازه (footage) فیلم نیز عالی بنظر می رسد، صاف همراه با یک عالمه از جزئیات.
سامسونگ در ساخت Galaxy Note 3 تلاش فوق العاده را انجام داده تا این محصول جانشین به حقی برای Galaxy Note II محبوب و پرطرفدار محسوب شود. در این نوت جدید اجزای داخلی (Snapdragon 800) و همچنین صفحه نمایش دستخوش ارتقا شده اند. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED آن با رزولوشن 1080p توانایی ارائه قابلیت Full HD را دارد. لازم به ذکر نیست که قطعا قلم S Pen این محصول و ترفندهای نرم افزاری فوق العاده آن نیز به روز رسانی شده اند.

نکته : Note 3 N9000 دارای پردازنده Exynos 5 Octa 5420 میباشد و از فیلم برداری 4K پشتیبانی نمیکند که در این گزینه مد نظر ما نمیباشد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 begin_of_the_skype_highlighting 800 MSM8974 FREE  end_of_the_skype_highlighting
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • قلم قدرتمند با امکانات بسیار عالی و کاربردی
  • دوربین با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل و نویز پایین
  • فیلم برداری ۳۰ فریم 4K و ۶۰ فریم Full HD و ۱۲۰ فریم با کیفیت 720P
  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p
  • وزن مناسب به نسبت رقبا هم سایز

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • بدنه پلاستیکی چرمی شکل پشت !

2-Apple iPhone 5s ( امتیاز ۹.۷ از ۱۰) قیمت حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار

اگر شما امیدوار بودید که اپل با ارائه ی آیفون جدید، از سنت همیشگی خود دست بردارد، باید بگوییم که اپل این‌گونه عمل نکرده است. همانطور که انتظار می رفت، iPhone 5S در ظاهر تقریباً همانند نسل قبلی خود بوده و تنها چند ارتقای کوچک را با این گوشی مشاهده خواهیم کرد. بزرگ‌ترین رخداد به نمایش درآمده در کنفرانس امشب اپل، اعلام وجود حسگر اثرانگشت می باشد؛ قابلیتی که مدت‌ها نقل سایت‌های مختلف شده بود، اکنون به حقیقت پیوسته و اپل آن را Touch ID نامیده است.

Touch ID به شما اجازه خواهد داد تا از اثرانگشت خود برای قفل کردن iPhone 5S استفاده نمایید. این سنسور درون دکمه ی home (که در حال حاضر با لایه ای یاقوتی پوشیده شده و یک حلقه ی فولادی ضدزنگ دور آن قرار گرفته است) جای گرفته و برای استفاده از آن،‌ کافیست که فقط انگشت شست خود را به آرامی بر روی آن بفشارید. سپس گوشی شما، پل متحرک مجازی را پایین کشیده و به شما اجازه ی ورود خواهد داد. این ویژگی برای مواقعی مفید خواهد بود که کسی بدون اجازه و اثرانگشت شما، نمی‌تواند وارد گوشی تان شده و از آن سوء استفاده کند.

آیفون جدید همچنین با تقویت سرعت پردازش همراه بوده و از سیستم-روی-یک چیپ جدید A7 اپل بهره خواهد برد. این تراشه، همچنان که دو هسته ای است، ۶۴ بیتی نیز می‌باشد ، اولین تراشه از نوع خود که درون یک گوشی هوشمند قرار گرفته است. بعلاوه، iOS 7 نیز بروز رسانی شده است و هر دو دسته نرم افزارهای ۳۲ و ۶۴ بیتی را اجرا خواهد کرد. بنابر اظهارات اپل، هم پردازنده و هم بخش گرافیکA7، دو برابر سریع‌تر از همتای خود در آیفون ۵ هستند.

اپل همچنین اضافه کرده که یک پرازنده ی جداگانه را به سنسورهای ردیابی حرکت در این گوشی اختصاص داده که با نام M7 خوانده می شود. اپل می‌گوید که این تراشه ی جدید، میزان ورزش، پیاده روی و یا رانندگی شما را اندازه‌گیری خواهد کرد.

iPhone 5S همچنین دارای یک دوربین عالی نسبت به مدل سال گذشته است. رزولوشن این دوربین، همچنان ۸ مگاپیکسل می‌باشد اما مانند HTC One که از اولتراپیکسل استفاده می کند، این پیکسل ها بزرگ‌تر شده اند. فیل شیلر از اپل می گوید: “پیکسل های بزرگ تر، تصاویر بهتری را نتیجه خواهند داد.” همچنین حالت خودکار تعادل رنگ سفید و سطوح نوردهی نیز به این دوربین اضافه شده است و از یک فلاش جدید بهره می برد که اپل آن را "True Tone" نامیده و برای تعادل تن رنگ ها هدف گذاری شده است. بعلاوه، دوربین 5S از تثبیت کننده ی دیجیتال تصویر برای حذف لرزش ها در تصاویر و ویدئو استفاده می نماید.

این دوربین در حال حاضر از حالت burst mode نیز برای گرفتن یک سری تصویر پشت سرهم بهره می‌برد و iOS به صورت خودکار، واضح ترین عکس را برای استفاده ی شما انتخاب می کند. همچنین ویدئو را نیز در حالت اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه و با رزولوشن 720p ضبط می کند.

اپل از هر گونه تغییر ظاهری چشم‌پوشی کرده است. هرچند که به نظر می‌رسد 5S غالباً همانند آیفون ۵ می باشد، اما این گوشی در سه رنگ جدید نیز ارائه خواهد شد. یکی از این رنگ ها، آیفون 5S طلایی رنگ می‌باشد

نقاط قوت

  • پردازنده 64bit قدرتمند A7
  • سیستم عامل به روز و روان ios 7
  • دوربین با کیفیت بالا و نویز پایین
  • وزن مناسب و خوش دست بودن
  • فیلم برداری فریم ۱۲۰ فریم با کیفیت 720P
  • صفحه نمایش روشن با کیفیت بسیار بالا

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک ۴ اینچ در مقابل غول های اندرویدی کوچک به نظر میرسد (اگر ایراد باشد) !
  • ظاهر تکراری و طراحی همانند iPhone 5
  • سیستم عامل محدود برای برخی کارها ( بلوتوث به دیگر سیستم عامل ها ، نصب نرم افزار در حالت عادی فقط از مارکت و .....

3-LG G2 ( امتیاز ۹.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار

کمپانی ال.جی بار دیگر با آخرین پرچمدار خود، یعنی G2، در دنیای اسمارت فون های اندرویدی کولاک به پا کرد. البته حذف لقب Optimus به این معنا نیست که کمپانی مذکور بر روی مشخصه ها خساست به خرج داده است زیرا شما می توانید در این اسمارت فون، توانمندترین تراشه Snapdragon 800 با چهار هسته Krait 400 در فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و رم ۲ گیگابایتی را ببینید که می تواند به سادگی در بخش قابلیت های پردازشی، از رقبای اصلی خود فاصله بگیرد.

نمایشگرهایی با اندازه ۵.۲ اینچ برای LG G2 که دارای رزولیشن full HD میباشد و فشردگی پیکسل ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را ارائه میدهد.

LG G2 همانند One از آلومنیوم ساخته نشده، اما متقابلا شبیه به Galaxy S4 از پلاستیک در بدنه خود استفاده کرده است. هرچند انتخاب مواد بر وزن دستگاه اثر می گذارد اما وزن One با وجود ابعاد و باتری کوچک تر و همچنین مشخصه های متوسط تر، دقیقا به همان اندازه G2 می باشد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 begin_of_the_skype_highlighting 800 MSM8974 FREE  end_of_the_skype_highlighting
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر ۴۲۴ پیکسل بر اینچ
  • دکمه های کاربری در پشت هستند و حس جالبی به کاربر میدهند
  • فیلم برداری ۶۰ فریم با کیفیت full HD

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD

4-Sony Xperia Z1 ( امتیاز ۹.۴ از ۱۰) قیمت حدود ۱میلیون و ۹۵۰ هزار

سونی موفق به انجام بهبودهای قابل توجهی در دوربین Xperia Z1 در مقایسه با مدل قبلی خود شده است. این دستگاه جدید شامل یک سنسور موبایل بزرگ ۱/۲.۳ اینچی ۲۰.۷ مگاپیکسل Exmor RS در ترکیب با لنز G این کمپانی و BINOZ آن برای موتور پردازش تصویر می باشد. طبق ادعای سونی این تکنولوژی جدید موجب تامین سطح یکسانی از کیفیت و عملکرد موجود در دوربین های دیجیتال کامپکت معمولی می شود.

سونی موفق به انجام بهبودهای قابل توجهی در دوربین Xperia Z1 در مقایسه با مدل قبلی خود شده است. این دستگاه جدید شامل یک سنسور موبایل بزرگ ۱/۲.۳ اینچی ۲۰.۷ مگاپیکسل Exmor RS در ترکیب با لنز G این کمپانی و BINOZ آن برای موتور پردازش تصویر می باشد. طبق ادعای سونی این تکنولوژی جدید موجب تامین سطح یکسانی از کیفیت و عملکرد موجود در دوربین های دیجیتال کامپکت معمولی می شود.

سونی در ماه ژانویه با معرفی Xperia Z خود با ویژگی ضد گردو غبار و ضد آب موجب برجستگی آن شد و مدل Xperia Z1 نیز این مسیر را ادامه می دهد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 begin_of_the_skype_highlighting 800 MSM8974 FREE  end_of_the_skype_highlighting
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • دوربین با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل و نویز پایین
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر ۴۴۱ پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه سنگین تر به نسبت گوشی های هم سایز

5-Sony Xperia Z Ultra ( امتیاز ۹.۳ از ۱۰) قیمت حدود ۱میلیون و ۸۴۰ هزار

ایکسپریا Z اولترا یک فبلت بسیار بزرگ است که تقریبا بین نوت II و نکسوس ۷ قرار می گیرد. این گوشی دارای قابلیت های تلفن کامل می باشد (حتی صدای HD)، اما برای نگه داشتن در کنار گوش به منظور برقراری تماس های طولانی قطعا مناسب نیست. در این گوشی یک دوربین با سنسور تصویر Exmor-RS تعبیه شده است که توانایی گرفتن تصاویر ۸ مگاپیکسلی و ویدئوهای ۱۰۸۰ پیکسل را دارد و شما قادر به فعال کردن حالت HDR برای هر دو خواهید بود. با این حال برای دوربین این گوشی، هیچ فلاش LED وجود ندارد.

اجرای تعدادی نرم افزار بر روی این گوشی به ما ثابت کرد که عملکرد آن نسبت به اکسپریاهای گذشته بهتر است و امتیازات زیادی را می توان توسط تراشه قدرتمند Snapdragon 800 کوالکام این گوشی بدست آورد.

این مدل، چهار هسته پردازنده Krait 400 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز را شامل می شود که دوبرابر موثرتر از Krait 300 با همان نرخ کلاک می باشد. Adreno 330 جدید نیز به نظر می رسد که بر مدل ۳۲۰ موجود از همه لحاظ غلبه کند.

اگر میخواهید خیالتان از بابت افتادن گوشی از دستتان در یک روز بارانی درون جوی آب راحت باشد! پیشنهاد ما به شما Xperia z و Xperia Z Ultra است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 begin_of_the_skype_highlighting 800 MSM8974 FREE  end_of_the_skype_highlighting
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر ۳۴۲ پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه سنگین تر به نسبت گوشی های هم سایز
  • ابعاد بزرگ به عنوان یک گوشی برای در دست داشتن !

iPhone 5C ( امتیاز ۹ از ۱۰) قیمت حدود ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار

بدنه این گوشی مانند پلاستیک ارزان بنظر نمی آید، از پوسته پلی کربنات براق و صاف بدنه پشت مانند یک لاک آب نباتی احساس می شود. این دستگاه، که نسبت به آیفون ۵ تقریبا ۲۸ گرم (یک اونس) سنگین تر است . اما آن در دست راحت احساس می شود.

آیفون 5C دارای نمایشگر رتینای ۴ اینچ با اندازه رزولیشن 1136x640 پیکسل می باشد، که هر بیت به همان اندازه روشن و واضح بر روی آیفون ۵ به نظر می رسد. اما، همچنان دارای دقیقا همان نمایشگر، بدون اضافه شدن به تعداد پیکسل های رزولیشن و اندازه نمایشگر است. می توانیم بگوییم، که نمایشگر رتینایآیفون ۵ اپل یکی از شفافترین و دقت رنگ ترین نمایشگر ها است. این صفحه نمایش عالی است ، و دارای تراکم پیکسل ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ (ppi) است که بسیار خوب است. دستگاه دارای همان دوربین ۵ مگاپیسکلی موجود در آیفون ۵ در پشت می باشد. سیستم عامل iOS 7 نیز چند مورد، از جمله زوم دیجیتال در هنگام ضبط ویدئو را می افزاید. ضبط تصویر و ویدئو 1080p و تصاویر پانوراما نیز همه عالی بنظر می آیند، دوربین 5S حتی بهبود بخشیده تر است و حالت ضبط اسلوموشن و multiburst را می افزاید. در مقایسه ی میان اکثریت تلفن های ۲۰۱۳ با طراحی مدرن و بروز شده، وجود پردازنده دو هسته ای A6 در آیفون ۵ ،صددرصد فوق العاده نمی باشد. گرچه همچنان نتایج رضایت بخشی را در آزمون بنچمارک های ما رقم می زند.

عمر باتری طِی مکالمه 3G نیز ۱۰ ساعت، زمان استندبای نیز ۱۰ روز، وبگردی بر روی 4G LTE و وای-فای نیز ۱۰ ساعت، و پخش ویدئو نیز ۱۰ ساعت گزارش شده است

نقاط قوت

  • سیستم عامل به روز و روان ios 7
  • دوربین با کیفیت بالا و نویز پایین
  • وزن مناسب و خوش دست بودن
  • فیلم برداری فریم ۳۰فریم با کیفیت 1080P
  • صفحه نمایش روشن با کیفیت بسیار بالا

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک ۴ اینچ در مقابل غول های اندرویدی کوچک به نظر میرسد (اگر ایراد باشد) !
  • سیستم عامل محدود برای برخی کارها ( بلوتوث به دیگر سیستم عامل ها ، نصب نرم افزار در حالت عادی فقط از مارکت و .....

6- HTC One ( امتیاز ۸.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان

از ویژگی های داخلی آن می توان به پردازنده ی چهار هسته ای با فرکانس ۱.۷ گیگا هرتز و ۲ گیگا بایت رم اشاره کرد. این گوشی از بلو توث نسخه ی ۴.۰ و وای-فای بهره می برد. این گوشی از یک دوربین ۲.۱ مگا پیکسلی در جلو بهره می برد که نسبتا قابل توجه است. همچنین در پشت گوشی از یک سنسور ۴ مگا پیکسلی BSI با f/2.0 استفاده می کند که جذابیت دو چندان به آن می بخشد. این مجموعه که به دوربین فوق پیکسل نیز شناخته می شود می تواند تا ۳ برابر بیشتر از لنز های برجسته ی ۱۳ مگاپیکسلی نور محیط را از خود عبور دهد که در نتیجه عکس هایی زنده و همچنین با کیفیت بالاتر را به ارمغان می آورد. این گوشی همچنین قادر به فیلم برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز هست. یک صفحه نمایشگر ۴.۷ اینچی Super LCD 3 و با رزولوشن 1080p و محافظ گوریلا گلس ۲ می باشد و تراکم پیکسلی برابر با ۴۶۸ پیکسل بر اینچ را به کاربرش هدیه می دهد. برای درک بهتر این موضوع می توان به آیفون ۵ با تراکم 326ppi و گلکسی اس ۳ با تراکم 306ppi اشاره کرد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600
  • قابل به روز رسانی به Android 4.3
  • صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر ۴۶۸ پیکسل بر اینچ
  • بدنه فلزی با کیفیت بالا
  • دوربین اولترا پیکسل با این که ۴ مگاپیکسل است ولی در نور کم عکس های عالی میگیرد

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمیتواند باطری عوض کند

7- Samsung Galaxy s4( امتیاز ۸.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان

Galaxy S4، دارای شباهت ظاهری زیادی با نسل قبلی خود یعنی Galaxy S3 است. برجسته ترین تفاوت ظاهری این دو نسل از Galaxy، صفحه نمایش بزرگتر (۵ اینچ با رزولوشن 1080p در برابر S3 با ۴.۸ اینچ در رزولوشن 720p) و سازه ی باریک تر در S4 می باشد.

اسمارت فون S4، همانند ورژن قبلی خود، در دو مدل متفاوت و بر حسب مناطق مختلف عرضه خواهد شد. یکی از مدل ها، دارای پردازنده ی ۸ هسته ای Exynos 5 Octa سامسونگ، با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز خواهد بود و ورژن دیگر این گوشی از یک تراشه ی ۴ هسته ای Sanpdragon با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز، محصول شرکت Qualcomm استفاده خواهد کرد. همچنین Galaxy S4 دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ گیگابایت RAM می باشد و قرار است با سه فضای ذخیره سازی 32GB ،16GB و 64GB به بازار عرضه شود.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Exynos 5 Octa 5410 دارای ۴ هسته Cortex-A15 و ۴ هسته Cortex-A7
  • قابل به روز رسانی به Android 4.3
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر ۴۴۱ پیکسل بر اینچ
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت بالا

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • بدنه پلاستیکی که زود فرم خود را از دست مدهد
  • گوشی در کار های سنگین داغ میکند

8- Sony Xperia Z​ ( امتیاز ۸.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱میلیون ۶۵۰ هزار تومان

همانطور که در سایر مدل های امروزی به چشم می خورد، گوشی ایکسپریا Z نیز با صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی عرضه شده است. وضوح این نمایشگر عالی و به میزان 1080x1920 پیکسل می باشد که با تراکم پیکسلی بالای 441ppi همراه شده است. همانطور که می توانید حدس بزنید کوچکترین نشانه ای از بریدگی و دنداده بودن در این نمایشگر دیده نمی شود، دوربین ۱۳.۱ مگاپیکسلی، این روزها اگر محصولتان، مشخصات قوی ای نداشته باشد، نمی توانید با آن، کسی را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین سونی نیز برای اطمینان گوشی ایکسپریا Z خود را با تمام ویژگی های لازم برای حفظ آن در جنگل خطرناک محصولات اندرویدی مجهز کرده است. پردازنده مورد استفاده در این گوشی،‌ مدلی غیر عادی نیست بلکه از نوع Snapdragon S4 Pro با چهار هسته Krait و فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز می باشد. بعلاوه، این قسمت با پردازنده گرافیکی Adreno 320 تکمیل می شود که قادر به اجرای خوب تقریبا هر گونه بازی و یا نرم افزار است. حافظه داخلی 16GB، اسلات کارت حافظه microSD می باشد و همچنین از LTE پشتیبانی می کند. این گوشی دارای سیستم عامل آندروید 4.1 Jelly Bean و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار می باشد.

اگر میخواهید خیالتان از بابت افتادن گوشی از دستتان در یک روز بارانی درون جوی آب راحت باشد! پیشنهاد ما به شما Xperia z است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064
  • دوربین با کیفیت 13.1 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر ۴۴۳ پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه شیشه ای و لکه پذیر
  • دوربین کند و عکس برداری نویز دار در نور کم
  • باتری با عمر کمتر نسبت به رقبا

Nokia Lumia 1020( امتیاز ۸ از ۱۰) قیمت حدود ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار

بدون شک گوشی لومیا ۱۰۲۰، به دلیل دوربین ۴۱ مگاپیکسلی PureView شگفت انگیز خود، مورد توجه است که موجب برجستگی ویژه ای در قسمت پشت این گوشی شده است. با توجه به اینکه این بخش یکی از باارزش ترین ویژگی های این گوشی می باشد، نوکیا با اطمینان این بخش را با برخی تکنولوژی های جدی مجهز کرده است. برای شروع می توان گفت که این دوربین دارای سنسور ۱/۱.۵ اینچ است که در واقع کوچک تر از سنسور ۱/۱.۲ اینچ موجود در 808 PureView است. البته این موجب اشتباه شما نشود، علت این مساله این است که اندازه آن به حفظ اندازه گوشی لومیا ۱۰۲۰ کمک می کند. این دوربین همچنین مجهز به لنزهای شش عنصر ZEISS نوری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال ثانویه (OIS)، سنسور روشن پشت، زوم ۳ برابر، فلاش LED، و فلاش زنون می باشد.حتی ویژگی های بیشتری در بخش ویدئوی این دوربین موجود است، این دوربین قادر به تولید ویدئوهای 720p و 1080p در نرخ های متفاوت، ۲۴،۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه است. اگر نگاهی به کیفیت ضبط فیلم 1080p در نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه بیاندازیم، متوجه وجود حالت سینمایی در دوربین این گوشی خواهیم شد.در این گوشی همانند مدل های لومیا 928 و 925، از یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن 768x1280 و از نوع PureMotion HD+ به همراه تکنولوژی ClearBlack استفاده شده است.

در این گوشی یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز Snapdragon S4 Plus کوالکام به همراه ۲ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 225 وجود دارد و قادر به ارائه عملکردی سریع همانند بسیاری از گوشی های ویندوزفون می باشد.

بر روی جعبه این محصول عبارت حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ثبت شده است، و این گوشی در واقع دارای ۲۹.۱۲ گیگابایت حافظه آزاد که البته خوب و کافی است، می باشد اما با در نظر گرفتن این نکته که این گوشی به تولید تصاویر ۵ و ۳۸ مگاپیکسل اقدام می کند، به نظر می رسد که این حافظه می تواند خیلی سریع به اتمام برسد. در طول اولین روز استفاده از لومیا ۱۰۲۰، می توان به مقدارعمر باتری ۱۰ ساعت دست یافت. با این حال به زودی می توان دریافت که در پشت این نتیجه ضعیف، یکی از ویژگی های ویندوزفون پنهان است، ویژگی ای که به طور پراکنده زمان را هر بار که گوشی در حال وقفه است، نشان می دهد. پس از غیر فعال سازی آن، به عمر باتری ۱۸ ساعته در این گوشی که نتیجه ای عادی است، می رسیم.

نقاط قوت

  • دوربین بسیار با کیفیت ۴۱ مگاپیکسلی که بهترین دوربین در میان موبایل ها در حال حاضر میباشد
  • قابلیت ارتقاء به windows phone 8 Amber
  • سیستم عامل گوشی بسیار زیبا و روان است
  • صفحه نمایش بسیار رنگ ها را واضح نشان میدهد

نقاط ضعف

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8960 در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • کیفیت صفحه نمایش 720P در مقابل کیفیت 1080P اکثر گوشی ها کم میباشد
  • بزرگی لنز باعث برآمدگی در پشت دوربین شده ،که با توجه به کیفیت عکس میتوان تحملش کرد !

9- LG Nexus 4 ( امتیاز ۸ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱میلیون ۵۰ هزار تومان

Nexus اسپورت دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی IPS با رزولوشن 1280X768 می باشد و از نظر وضوح می توان گفت که هم رده با گلکسی S3 است. این مدل اندروید 4.2 Jelly Bean را اجرا می کند و قابلیت آپدیت به ۴.۳ را نیز دارد ، دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسل بوده و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد ، عکس برداری ۳۶۰ درجه پانورما را دارد. دارای یک شارژ بیسیم بوده و پردازنده کوالکام Snapdragon S4 Pro برای حفظ کارایی آن به کار می رود.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro
  • دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسل
  • 2 گیگابایت حافظه RAM
  • دارای NFC

نقاط ضعف

  • استحکام کم بدنه پشتی
  • نداشتن درگاه micro SD

10- Galaxy S4 Zoom ( امتیاز ۸ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱میلیون و ۲۸۰ هزار تومان

مانند S4 Mini، یک نمایشگر Super AMOLED با اندازه ۴.۳ اینچ و رزولیشن 540x960 پیکسل بر روی تلفن وجود دارد، بنابراین دارای زاویه دید گسترده است و رنگ ها بطور قابل ملاحضه ای اشباع شده و با نمایش رنگ مشکی عمیق می باشد. نقاط ضعف این نمایشگر، رنگ های پیش فرض سرد و سطح روشنایی کم هستند و ساختار فریم بندی عکس در خارج از ساختمان و زیر نور مستقیم خورشید، یک رویداد ناامید کننده را نتیجه می دهد.

شامل یک پردازنده دو هسته ای Exynos 4212 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-400 به همراه یک رم ۱.۵ گیگابایتی می باشد، همچنین این تلفن دارای حافظه داخلی با ظرفیت ۸ گیگابایت، به همراه اسلات microSD به منظور افزایش فضای ذخیره سازی است.

S4 Zoom مجهر به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی همراه با قابلیت زوم اپتیکال تا 10x می باشد که این عمل بزرگنمایی می تواند با حلقه لنز زوم، اهرم صدا، یا با یک نوار لغزنده در برنامه دوربین فراخوانی شوند. حلقه، در زمانی که شما آن را می چرخانید، یک صدای کلیک ظریفی را ایجاد می کند که برای لذت بردن گیک های دوربین در سراسر جهان ارائه شده است.

نقاط قوت

  • دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیت بالا در حد دوربین های خانگی
  • زوم اپتیکال برای دوربین
  • قابلیت فیلم برداری full HD با سرعت ۳۰ فریم
  • پردازنده Dual-core 1.5 GHz Cortex-A9 به همراه چیپست تصویر Pega-Dual +XMM6262
  • اندروید ۴.۲.۲ برای یک دوربین خانگی امکانات فراوانی را خواهد داد

نقاط ضعف

  • وزن زیاد به عنوان یک موبایل
  • بدنه پلاستیکی
  • صفحه نمایش با کیفیت پایین

11-Samsung Galaxy Note 2 ( امتیاز ۸ از ۱۰) قیمت حدود ۱ میلیون ۴۵۰ هزار تومان

صفحه نمایشی که حس کار با یک تبلت را به شما می دهد. Note 2 دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی 1280X720 ،AMOLED پیکسل می باشد و همراه با قلم دقیق‌ S-pen عرضه می شود. دارای دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری 1080p و پردازنده چهارهسته ایی ۱.۶ گیگاهرتزی و ۲ گیگابایت RAM که می تواند به راحتی از پس عملکرد multitasking (اجرا چند برنامه هم زمان) در Note 2 بر بیاید.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Exynos 4412 Quad
  • قلم قدرتمند با امکانات بسیار عالی و کاربردی
  • دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسل
  • فیلم برداری ۳۰ فریم با کیفیت Full HD
  • وزن مناسب به نسبت رقبا هم سایز

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • بدنه پلاستیکی
  • داغ کردن در بازی های گرافیکی

12- Motorola Moto X ( امتیاز ۸ از ۱۰ ) فعلا در بازار ایران موجود نیست

این دستگاه با وزن ۱۳۰ گرم، تا حدودی هم وزن Galaxy S4 سامسونگ می باشد. پشت آن کمی برجسته تر از لبه ها است و ضخیم ترین نقطه آن دارای پهنای ۱۰.۴ میلی متر می باشد، اما باریک ترین نقطه، ۵.۶ میلی متر ضخامت دارد. دوربین Moto X نیز با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی RBGC و فناوری "Clear Pixel" در میانه سطح پشتی گوشی جای گرفته که در شرایط نور کم، عملکردی عالی را ارائه می دهد، به طوری که حتی ممکن است از HTC One هم بهتر باشد.

Moto X یک نمایشگر AMOLED با اندازه ۴.۷ اینچ و رزولیشن 1280x720 پیکسل را در برمی گیرد. بله، همین می دانیم که نمایشگرهای با کیفیت 1080p در حال تبدیل شدن به امری عادی هستند، اما نکته جالب توجه این است که یک پانل 720p در اندازه های این اسمارت فون جدید، همچنان هم تراکم پیکسلی در حدود ۳۱۶ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. نمایشگر گوشی تقریبا مشابه با Nexus 7 است و احتمالا کسی شکایتی در مورد کیفیت نمایشگر آن نخواهد شنید.

تراشه X8 به عنوان یک سیستم ۸ هسته ای در صورتحساب این گوشی ثبت شده است، اما این تعداد هسته، کمی گمراه کننده می باشد. چرا که X8 در حقیقت یک نسخه‌ی بهینه شده‌ی نرم افزاری از پردازنده دو هسته ای Snapdragon S4 Pro کوالکوم با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز می باشد. این تراشه با معماری سیستم بر روی چیپ (SoC) دارای یک پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Adreno 320 می باشد (بنابراین ما تاکنون ۶ هسته داریم). دو هسته دیگر در این ۸ هسته موتورولا، برای پردازشگرهای زبان های طبیعی و محاسبات متنی جای داده شده است. این هسته ها در حقیقت با SoC، چنانکه قبلا تصور می شد، یکپارچه نیستند و آنها در جای دیگری بر روی برد قرار گرفته اند و از هسته های ARM محسوب نمی شوند. پردازنده زبان طبیعی با تمامی پردازش های صوتی و حذف نویزها سروکار دارد.. این گوشی همچنین شامل یک بسته رم ۲ گیگابایتی و حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی می باشد.

نقاط قوت

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8960Pro Snapdragon 1.7 GHz
  • دوربین سریع ۱۰ مگاپیکسلی
  • اندروید 4.2.2
  • قابلیت فرمان صوتی
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمیتواند باطری عوض کند

13-HTC One Mini ( امتیاز ۷.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱میلیون ۳۵۰ هزار تومان

از ویژگی های داخلی آن می توان به پردازنده ی دو هسته ای Qualcomm Snapdragon 400 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز و ۱ گیگا بایت رم اشاره کرد. این گوشی از بلو توث نسخه ی ۴.۰ و وای-فای بهره می برد. این گوشی از یک دوربین ۱.۳ مگا پیکسلی در جلو بهره می برد . همچنین در پشت گوشی از یک سنسور ۴ مگا پیکسلی BSI با f/2.0 استفاده می کند که جذابیت دو چندان به آن می بخشد. این مجموعه که به دوربین فوق پیکسل نیز شناخته می شود می تواند تا ۳ برابر بیشتر از لنز های برجسته ی ۱۳ مگاپیکسلی نور محیط را از خود عبور دهد که در نتیجه عکس هایی زنده و همچنین با کیفیت بالاتر را به ارمغان می آورد. این گوشی همچنین قادر به فیلم برداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز هست. یک صفحه نمایشگر ۴.۳ اینچی Super LCD 3 و با رزولوشن 720P و محافظ گوریلا گلس ۲ می باشد و تراکم پیکسلی برابر با ۳۴۲ پیکسل بر اینچ را به کاربرش هدیه می دهد.

نقاط قوت

  • اندروید Android 4.2.2
  • صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با رزولوشن 720p و فشردگی تصویر ۳۴۲ پیکسل بر اینچ
  • بدنه فلزی با کیفیت بالا
  • دوربین اولترا پیکسل با این که ۴ مگاپیکسل است ولی در نور کم عکس های عالی میگیرد

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمیتواند باطری عوض کند

14-Huawei Ascend P6 ( امتیاز ۷.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱میلیون ۱۴۰ هزار تومان

ضخامت Ascend P6 فقط ۶.۱۸ میلیمتر است،اما مدیران ویژگی های زیادی روی بدنه فلزی آن قرار می دهند. اجرا کردن آخرین نسخه Huawei’ Emotion UI روی اندروید ۴.۲.۲، و قدرت دستگاه توسط پردازنده چهارهسته ایی کوالکوم با فرکانس ۱.۵گیگا هرتز و ۲گیگابایت حافظه RAM تامین می شود. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی آن 1280X720 پیکسل با تراکم حدود ۳۲۲ پیکسل درهراینچ است. حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایتی آن می تواند با یک کارت میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت توسعه پیدا کند.

همچنین یک دوربین ۵مگاپیکسلی درجلو ویک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت با روزنه دید F2.0 و دید وسیع 4cm در پشت قرار دارد. آنها می خواهند به واسطه توابع عکاسی تشخیص اجزای صورت و دارای قابلیت چشم انداز که برای اولین بار به Emotion UI مذبوراضافه شده بهره مند شوند.

نقاط قوت

  • پردازنده چهار هسته ای Huawei K3V2 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز
  • دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسل در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلو
  • فیلم برداری ۳۰ فریم با کیفیت Full HD
  • ضخامت و وزن بسیار پایین گوشی

نقاط ضعف

  • باتری غیر قابل تعویض است
  • فیلم برداری و عکاسی آن داری نویز زیادیست و در نور کم شدیدتر میشود
  • پردازنده گوشی در بنچ مارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است

15- Galaxy S4 Mini ( امتیاز ۷.۵ از ۱۰ ) قیمت حدود ۱میلیون ۵۰ هزار تومان

قدرت پردازش دستگاه توسط پردازنده دو هسته ای Snapdragon 400 مبتنی بر معماری سیستم بر روی چیپ (SoC) با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز، گرافیک Adreno 305 و رم ۱.۵ گیگابایتی ارائه شده است. این قدرت برای رسیدگی و مدیریت اکثریت وظایف دشوار به راحتی کافی می باشد، به همین دلی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: