چطوری برای کارت عابر بانک رمز دوم بگیریم؟
بهترین ها را بدانید
نگارش در تاريخ شنبه 11 آبان 1392برچسب:, توسط اصغر بیگدلی

اگر قصد خرید چیزی را از اینترنت ( نظیر کارت شارژ و … ) داشته باشید باید کارت شتاب ( شتاب ، شبکه‌ی یکپارچه‌ی بانک‌های ایران است) داشته و کارت شما باید رمز دوم داشته باشد. شما با کارت بانک های ملی، صادرات، تجارت، مسکن، سرمایه، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد،  ملت، رفاه، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات و سینا می‌توانید خرید اینترنتی انجام دهید. دیگر بانک‌های عضو شتاب، هنوز امکان پرداخت اینترنتی را برای کارت‌های خود فعال نکرده اند.اگر شما کارت یکی از بانک‌های گفته شده در بالا را دارید، برای پرداخت‌های اینترنتی چهار چیز لازم دارید:
بقیه در ادامه ی مطلب…

۱-شماره کارت : همان شماره ۱۶ رقمی است که به صورت بزرگ و واضح بر روی کارت شما هک شده است.

***********
۲-رمز دوم:برای خرید اینترنتی شما باید برای کارتتان رمز دوم داشته باشید. برای گرفتن رمز دوم  به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرکننده‌ی کارتتان مراجعه کنید. مثلا اگر کارت سامان دارید، باید به خودپرداز بانک سامان مراجعه کنید. کارت را وارد خودپرداز کنید و رمزتان را بزنید. گزینه مربوط به عملیات رمز را فشار دهید. دریافت یا تغییر رمز دوم را انتخاب کنید. یک رمز برای خود تعیین کنید و آن را به خاطر بسپرید.

***********
۳-کد cvv2 : یک کد ۳ یا ۴ رقمی است که روی کارت بانکی و یا پشت آن درج شده است. با یک نگاه ساده به کارتتان به راحتی پیدایش می‌کنید! با این همه، اگر پیدایش نکردید، می‌توانید با مراجعه به خودپرداز بانکتان و ورود به قسمت دریافت یا تغییر رمز دوم آن را مشاهده کنید. در ضمن اگر پس از تغییر رمز دوم، از خودپرداز رسید بگیرید، کد cvv2 به احتمال زیاد روی آن هم چاپ شده است.

***********

۴-تاریخ انقضا:این تاریخ بر روی کارتتان درج شده است. البته فقط ماه و سال دارد و روز ندارد. اگر روی کارت شما تاریخ انقضایی نبود،  برای سال از ۹۹ و برای ماه از ۱۲ استفاده کنید. در بیشتر مواقع جواب می‌دهد.

***********

توجه توجه: اگر رمز دوم کارت خود را فراموش کردید جای هیچ نگرانی نیست. می‌توانید به خودپرداز بانکتان مراجعه کنید و رمز دیگری بگیرید به همین راحتی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: